Κυριακή, 16 Φεβρουαρίου 2014

Έργα ζωγραφικής για το +δημιουργώ... και ημέρα για τον σχολικό εκφοβισμό.

Αυτές τις ημέρες θα πρέπει να επιλέξουμε τα έργα ζωγραφικής που θα εκπροσωπήσουν τα σχολεία μας στον διαγωνισμό +δημιουργώ. 
Τα υπόλοιπα έργα καλό είναι να τα κρατήσουμε και αφού εμπλουτιστούν και με άλλα, να αποτελέσουν το υλικό για μια έκθεση ζωγραφικής στο χώρο του σχολείου μας στις 6 του Μάρτη Ημέρα για τον σχολικό εκφοβισμό.
Η έκθεση ζωγραφικής μαζί με άλλες εκδηλώσεις μπορούν να γίνουν ένα θαυμάσιο ολοκληρωμένο πρόγραμμα δράσης για εκείνη την ημέρα. 


Τι μπορούμε να κάνουμε στα σχολεία την 6η Μαρτίου;

·                                 Συζητήσεις στην τάξη για τον ορισμό & τις μορφές της ενδοσχολικής βίας και του εκφοβισμό και τις επιπτώσεις του.  Ενημέρωση σχετικά με το γιατί η ενδοσχολική βία και ο εκφοβισμός δεν είναι αποδεκτά από το σχολείο. Τρόποι & προτάσεις για πρόληψη και αντιμετώπιση από τους μαθητές: σύνταξη των κανόνων της τάξης ενάντια στη βία. Αναζήτηση τρόπων για θετική έκφραση της επιθετικότητας (π.χ. μέσω των αθλημάτων). Στις συζητήσεις είναι σκόπιμο να ακούγεται η γνώμη των μαθητών για τα αίτια και τους τρόπους εκδήλωσης της βίας και να προκύπτουν ιδέες για εναλλακτικούς τρόπους πρόληψης, αντιμετώπισης, ανάληψη ευθυνών και ρόλων, ανάλογα με τις ειδικές συνθήκες του κάθε σχολείου.
·                                 Βιβλιοπαρουσιάσεις και συζητήσεις μεταξύ μαθητών, με αφορμή βιβλία που αναφέρονται στην σχολική βία, ύστερα από κατάλληλη προεργασία, με την ανάληψη παρουσιάσεων από τους ίδιους τους μαθητές.
·                                 Προβολές ταινιών συναφούς θεματολογίας, που ανταποκρίνονται στο ηλικιακό και γνωστικό επίπεδο των μαθητών, ακολουθούμενες από σχετικές συζητήσεις και περαιτέρω δράσεις
·                                 Δημιουργία αφισών ή/και φυλλαδίων με μηνύματα και πληροφορίες κατά της βίας, χρησιμοποιώντας κολλάζ, ζωγραφική και άλλα εργαλεία των νέων τεχνολογιών
·                                 Εικαστικά εργαστήρια με δημιουργίες των μαθητών σχετικά με τη βία, ακολουθούμενα από συζήτηση και έκθεση των έργων σε χώρους του σχολείου, πιθανά δε και με δημιουργία σχετικών τοιχογραφιών σε επιλεγμένους χώρους της σχολικής μονάδας
·                                 Παρουσιάσεις σχετικά με επιμέρους άξονες της θεματολογίας, από ομάδες μαθητών σχολείων, βασισμένες σε έρευνες υλικού από το διαδίκτυο, συζητήσεις, συμπλήρωση ερωτηματολογίων, καταγραφή απόψεων και αξιοποίηση σύγχρονων μέσων επικοινωνίας και νέων τεχνολογιών
·                                 Θεατρικά, μουσικά ή/και χορευτικά δρώμενα, σε σχολικές μονάδες όπου υπάρχουν εκπαιδευτικοί με εξειδικευμένη επιμόρφωση, ώστε να αναδειχθούν θέματα σχετικά με την πρόληψη και αντιμετώπιση και ειρηνική επίλυση της βίας.
·                                 Δράση με μπροσούρες, με μπαλόνια , κορδέλες και άλλα υλικά όπου με μηνύματα κατά της βίας διακοσμούμε και υποδεχόμαστε τους μαθητές και τους γονείς εκείνη την ημέρα
·                                 Αναρτήσεις στο διαδίκτυο, σε σχολικά sites / blogs, αναφορικά με δράσεις και έρευνες σχετικά με το φαινόμενο
·                                 Συνεργασία με ειδικούς επιστήμονες (ψυχολόγους, κοινωνικούς λειτουργούς) και Φορείς, ώστε να παρουσιάσουν στα σχολεία μας την επιστημονική τους άποψη και να διευρύνουν τη θεματική για τον σχολικό εκφοβισμό και τις διαδικασίες επίλυσης των προβλημάτων που αυτός δημιουργεί.
Μερικές μόνο προτάσεις για ταινίες και βιβλία σχετικά με τον σχολικό εκφοβισμό που μπορούν να χρησιμοποιηθούν ως έναυσμα για ενεργοποίηση των μαθητών μας :
Ταινίες και μικρά βίντεο:
·        Το καναρινί ποδήλατο:
·        Σχολικός εκφοβισμός:
·        Δεν φοβάμαι να μιλήσω:
·        Ένα θύμα ενδοσχολικής βίας μιλάει:
·        Μη με κοροϊδεύεις:
  • Οι λέξεις πονάνε:
Βιβλία:
·         Πειρατές και  ιππότες
Οι καλοί και  οι κακοί πειρατές
Συγγραφέας: Παπαθεοδούλου Αντώνης 
Εικονογράφος: Ίρις Σαμαρτζή 
Εκδόσεις Παπαδόπουλος
Για παιδιά από 4 χρονών
·         «Οι Νταήδες του  βυθού και ο Ρομπέν των θαλασσών»
Συγγραφέας:Γιώτα Κ. Αλεξάνδρου
Εικονογράφος:Κατερίνα Βερούτσου
Εκδόσεις:Susaeta
Για παιδιά από 5 χρονών
·         Οι Νταήδες του σχολείου είναι βλάκες
Συγγραφέας: Τρεβορ Ρομεϊν
Εκδόσεις Κέδρος
·         «Για να ζήσουμε μαζί» το βιβλίο για τη «Βία» .
Εκδόσεις Κέδρος
·         Ο Ορφέας και οι νταηδες με τα κίτρινα ποδήλατα
Συγγραφέας:Μερκούριος Αυτζής
Εικονογράφος:Λήδα Βαρβαρούση
Εκδόσεις:Ψυχογιός
Για παιδιά από 4 χρονών
Βιβλία και  όχι μόνο, από την Εταιρεία Ψυχοκοινωνικής Υγείας του Παιδιού και του Εφήβου
·         Μίλα μη φοβάσαι
3 ιστορίες για τη βία στο σχολείο
Περισσότερα εδώ: http://www.epsype.gr/egxeiridio.aspx
Από την Ε.Ψ.Υ.Π.Ε, κυκλοφορεί για το ίδιο θέμα και  το βιβλίο του Βαγγέλη Ηλιόπουλου “Delete στον σχολικό εκφοβισμό», μόνο που εδώ ο συγγραφέας εστιάζει, αυτός φαίνεται και από τον τίτλο, αυτός κινδύνους που υπάρχουν στο Διαδίκτυο αφού ο ηλεκτρονικός εκφοβισμός, είναι και αυτός σημείο των καιρών.
Για μεγαλύτερα παιδιά..
·         Στη Διαπασών
Συγγραφέας: Βασίλης Παπαθεοδώρου
Εκδόσεις Καστανιώτη
·         Ο Πόλεμος των  κουμπιών
Συγγραφέας: Λουί Περγκό
Μετάφραση: Φ. Κονδύλης
Εκδόσεις:Πατάκη
Για παιδιά από 10 χρονών
Πιστεύουμε ότι με την ενεργοποίηση όλων μας, η ημέρα ενάντια στον σχολικό εκφοβισμό και τη βία στα σχολεία θα αποτελέσει την απαρχή κι άλλων μόνιμων παρεμβάσεων, ώστε το πρόβλημα αυτό να αναδειχθεί και να αντιμετωπιστεί με τρόπο επωφελή για τους μαθητές μας. Είμαστε στη  διάθεσή σας για οποιαδήποτε επιπλέον πληροφορία ή βοήθεια χρειαστεί.




Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου