Πέμπτη, 26 Σεπτεμβρίου 2013

«Διεθνής Ημέρα Μη Βίας»




Η Διεθνής Ημέρα Μη Βίας καθιερώθηκε στις 15 Ιουνίου 2007 με απόφαση της Γενικής Συνέλευσης του ΟΗΕ και γιορτάζεται κάθε χρόνο στις 2 Οκτωβρίου, ημερομηνία γέννησης του Μαχάτμα Γκάντι (1869). Στόχος της γιορτής είναι να περάσει το μήνυμα της μη χρήσης βίας σε όλες τις ανθρώπινες εκδηλώσεις μέσα από την εκπαίδευση και την ενημέρωση της κοινής γνώμης.

Ο Μαχάτμα Γκάντι (1869-1949) υπήρξε σημαίνουσα μορφή του εθνικού κινήματος για την ανεξαρτησία της Ινδίας από την Μεγάλη Βρετανία και εμπνευστής της παθητικής αντίστασης (πολιτικής ανυπακοής) και της μη χρήσης βίας έναντι των καταπιεστών.
Το Υπουργείο Παιδείας,  κατανοώντας το μέγεθος του προβλήματος, έχει δημιουργήσει το Παρατηρητήριο για την πρόληψη της σχολικής βίας και του εκφοβισμού (http://paratiritirio.minedu.gov.gr/),   και έχει τοποθετήσει σε επίπεδο Περιφέρειας Συντονιστές για το έργο αυτό  (http://kritis.pde.sch.gr/images/anakoinoseis/ekpaideutikoi/%CE%92%CE%95%CE%91%CE%969-%CE%A7%CE%91%CE%9F-signed-1.pdf) .
Με αφορμή την ημέρα αυτή  (2 Οκτωβρίου), θα ήταν σημαντικό να αφιερώσει κάθε σχολική μονάδα, μια ή δυο διδακτικές ώρες για την ευαισθητοποίηση των μαθητών μας στο ζήτημα του σχολικού εκφοβισμού και της μη-βίας γενικότερα, ως τρόπου αντιμετώπισής τους.
Ο σχολικός εκφοβισµός – bullying λαµβάνει διάφορες διαστάσεις και ποικίλα είδη. Οι διαστάσεις αυτές περιλαμβάνουν:
          τη βία από τους εκπαιδευτικούς  προς τους μαθητές και το αντίστροφο,
         βία από εξωσχολικούς παράγοντες προς τα µέλη της σχολικής κοινότητας και το αντίστροφο,
         από γονείς προς εκπαιδευτικούς ή/και προς μαθητές και το αντίστροφο αλλά και
         µεταξύ μαθητών,
Ο σχολικός, εκφοβισµός θα πρέπει να ληφθεί υπόψη και να περιγραφεί ως ένα κοινωνικό φαινόμενο και όχι απλά ως µία µεµονωµένη κατάσταση που βιώνεται και συντελείται µέσα στα πλαίσια του σχολικού χώρου αποκομμένο από τα µεγάλα κοινωνικά προβλήματα. Η βία ως κοινωνικό φαινόμενο έχει στενή σχέση µε την κοινωνική ανισότητα, τον κοινωνικό αποκλεισµό, τη ματαίωση και τη διαφορετικότητα. Είναι συνυφασμένη µε την παραβατικότητα, το αδιέξοδο και το φόβο αλλά και µε την εκμηδένιση, την απαξίωση του ανθρώπου από τον άνθρωπο
Προτάσεις:
1.     Μια τάξη φυλετικά διαχωρισμένη:
                     http://www.youtube.com/watch?v=SXueRD_mCEU#t=229
2.       Βιβλία για τη διαφορετικότητα:
3.       Υλικό για  το σχολικό εκφοβισμό:

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου